Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Bestuur en Samenleving

dinsdag 29 oktober 2024

19:30 - 22:30
Locatie

Raadzaal

Voorzitter
M.G.W. (Matt) Kanters
Agenda documenten

Uitzending

Agendapunten

  1. 1

    Besluit

    De voorzitter opent de vergadering om 19.30 uur en heet eenieder welkom.

    00:00:03 - 00:00:53 - voorzitter Hans Bos
  2. 2

    Besluit

    Dhr. Gruijters (CDA) doet een ordevoorstel om dhr. M. van de Burgt in te laten spreken bij agendapunt 5 Begroting 2025. Het onderwerp waarover ingesproken wordt betreft de slechte staat van het hockeyveld. 


    Dhr. Dijcks (VVD) vraagt de voorzitter op welke grond het verzoek om in te spreken is afgewezen. 


    Voorzitter Bos geeft aan dat het reglement van de raad aangeeft dat alleen kan worden ingesproken over onderwerpen die inhoudelijk geagendeerd staan op de vergadering. Een voorstel voor vervanging van het hockeyveld staat niet op de agenda. Een dergelijk voorstel komt t.z.t. ter besluitvorming naar de raad toe, dan kan er ook worden ingesproken.


    De voorzitter brengt het ordevoorstel in stemming gebracht.


    Voor het ordevoorstel stemmen de fracties van het CDA, DOP en GVB. De fractie van de VVD volgt de afweging van de voorzitter en stemt tegen het ordevoorstel.


    Hiermee wordt het ordevoorstel aangenomen met 3 stemmen tegen (VVD) en 6 stemmen voor (CDA, GVB, DOP). Dhr. van de Burgt krijgt de gelegenheid om inm te spreken.

    00:00:34 - 00:00:53 - voorzitter Hans Bos
  3. 3

    Besluit

    Dhr. Marijn van de Burgt vraagt aandacht voor de slechte toestand van de hockeyvelden en verzoekt de raad om 1,6 miljoen euro op te nemen in de begroting voor onderhoud en vervanging van het veld. Dit verzoek wordt gezamenlijk gedaan met Boekel Sport Voetbal.
    **
    Dhr. Kanters (DOP)** vraagt hoe lang het huidige veld nog bruikbaar is en hoeveel tijd nodig is voor de realisatie van een nieuw veld. De inspreker geeft aan dat vervanging rond de zomer van 2025 wordt nagestreefd en dat dit 1,6 miljoen euro zal kosten.
    **
    Dhr. Dijcks (VVD)** uit zijn bezorgdheid over de gang van zaken, aangezien er geen raadsvoorstel of raadsbesluit voorligt.
    **
    Dhr. Gruijters (CDA)** stelt twee vragen: waarom heeft de club een brandbrief geschreven en is de hockeyclub het kostenplaatje nader aan het uitwerken? De inspreker antwoordt dat er al diverse gesprekken zijn gevoerd met de wethouder en ambtenaren, maar dat er geen voortgang is geboekt. De club werkt drie opties uit in overleg met de gemeente.

    00:00:45 - 00:00:53 - voorzitter Hans Bos
    00:00:53 - 00:01:29 - Robin Gruijters C.D.A.
    00:01:31 - 00:01:39 - voorzitter Hans Bos
    00:01:42 - 00:01:57 - voorzitter Hans Bos
    00:01:57 - 00:02:14 - Frans Dijcks V.V.D.
    00:02:14 - 00:02:50 - voorzitter Hans Bos
    00:02:50 - 00:02:56 - Frans Dijcks V.V.D.
    00:02:56 - 00:03:00 - voorzitter Hans Bos
    00:03:00 - 00:03:33 - Matt Kanters D.O.P.
    00:03:33 - 00:03:37 - voorzitter Hans Bos
    00:03:37 - 00:03:49 - Sharon de Bruin G.V.B.
    00:03:49 - 00:04:13 - voorzitter Hans Bos
    00:04:13 - 00:07:32 - commissie griffier Erik Ham
    00:07:32 - 00:07:53 - voorzitter Hans Bos
    00:07:53 - 00:08:33 - Matt Kanters D.O.P.
    00:08:33 - 00:08:57 - commissie griffier Erik Ham
    00:08:57 - 00:09:02 - Matt Kanters D.O.P.
    00:09:02 - 00:09:12 - commissie griffier Erik Ham
    00:09:12 - 00:09:43 - Frans Dijcks V.V.D.
    00:09:45 - 00:09:56 - voorzitter Hans Bos
    00:10:00 - 00:10:05 - Frans Dijcks V.V.D.
    00:10:06 - 00:10:10 - voorzitter Hans Bos
    00:10:10 - 00:11:01 - Robin Gruijters C.D.A.
    00:11:03 - 00:12:15 - commissie griffier Erik Ham
    00:12:15 - 00:12:23 - voorzitter Hans Bos
    00:12:23 - 00:12:28 - commissie griffier Erik Ham
    00:12:28 - 00:13:41 - voorzitter Hans Bos
  4. 4

    Besluit

    Er zijn geen bijdragen.

    00:12:30 - 00:13:41 - voorzitter Hans Bos
  5. 5

    Besluit

    Geadviseerd besluit:

    1. Vaststellen van de programmabegroting 2025. De raad autoriseert hierbij het college om in 2025 € 50.929.000 te besteden aan de programma’s opgenomen in de programmabegroting 2025.
    2. Vaststellen van de meerjarenramingen 2026 - 2028. Een richtinggevende koers van de gemeente Boekel voor de komende jaren, die kan worden bijgesteld middels de voorjaarsnota 2025.

    De raad stelt de programmabegroting 2025 en meerjarenramingen 2026 - 2028 vast op basis van de uitgangspunten opgenomen in de voorjaarsnota 2024. Tevens zijn, zoveel als mogelijk, de ambities van het coalitieakkoord financieel vertaald in het collegeprogramma 2022 - 2026 en meegenomen in de programmabegroting 2025. De raadsbesluiten zijn meegenomen t/m 04 juli 2024.


    Woordvoerders eerste termijn: dhr. Kanters (DOP), dhr. Dijcks (VVD), mw. de Bruin (GVB), dhr. Gruijters (CDA).
    Punten van debat:

    • DOP, GVB en VVD hebben geen debatpunten ingebracht.
    • CDA brengt de situatie van de hockeyvelden naar voren naar aanleiding van de inspraakbijdrage.

    Reactie portefeuillehouder Brands:

    • Wethouder Brands beantwoordt de vraag over de hockeyvelden. De brandbrief is bekend en er is overleg met de verenigingen. Er wordt gewacht op volledige gegevens voordat een voorstel kan worden gemaakt. Het gesprek blijft gaande.

    Tweede termijn:

    • Dhr. Gruijters (CDA) wil niet financieel voorsorteren maar wil wel graag van de wethouder weten of het college positief tegenover de plannen staat.
    • Dhr. Kanters (DOP) vraagt hoe lang het college nodig heeft voor de afhandeling?

    Reactie portefeuillehouder Brands:

    • Eerst moet er een voorstel van de clubs komen, dan volgt een raadsvoorstel.
    • Iedere club met een dergelijke aanvraag wordt gelijk behandeld en daarvoor wordt eenzelfde procedure gevolgd.
    00:12:51 - 00:13:41 - voorzitter Hans Bos
    00:13:41 - 00:14:10 - Matt Kanters D.O.P.
    00:14:12 - 00:14:15 - voorzitter Hans Bos
    00:14:15 - 00:15:04 - Frans Dijcks V.V.D.
    00:15:04 - 00:15:06 - voorzitter Hans Bos
    00:15:06 - 00:16:24 - Sharon de Bruin G.V.B.
    00:16:24 - 00:16:28 - voorzitter Hans Bos
    00:16:28 - 00:17:17 - Robin Gruijters C.D.A.
    00:17:17 - 00:17:22 - voorzitter Hans Bos
    00:17:22 - 00:17:25 - Wethouder Ben Brands
    00:17:25 - 00:17:28 - voorzitter Hans Bos
    00:17:28 - 00:19:36 - Burgemeester Caroline van den Elsen
    00:19:36 - 00:19:40 - voorzitter Hans Bos
    00:19:40 - 00:21:24 - Wethouder Ben Brands
    00:21:24 - 00:21:27 - voorzitter Hans Bos
    00:21:27 - 00:22:03 - Robin Gruijters C.D.A.
    00:22:03 - 00:22:04 - voorzitter Hans Bos
    00:22:04 - 00:22:33 - Wethouder Ben Brands
    00:22:37 - 00:22:47 - voorzitter Hans Bos
    00:22:47 - 00:23:46 - Matt Kanters D.O.P.
    00:23:48 - 00:23:55 - voorzitter Hans Bos
    00:23:55 - 00:24:21 - Robin Gruijters C.D.A.
    00:24:21 - 00:24:22 - voorzitter Hans Bos
    00:24:22 - 00:25:43 - Wethouder Ben Brands
    00:25:43 - 00:25:50 - voorzitter Hans Bos
    00:25:50 - 00:26:01 - Frans Dijcks V.V.D.
    00:26:01 - 00:26:02 - voorzitter Hans Bos
    00:26:05 - 00:27:04 - voorzitter Hans Bos
  6. 6

    Besluit

    Geadviseerd besluit:

    1. Een nieuw eenmalig budget van € 200.000 beschikbaar stellen voor het verstrekken van SVn Startersleningen, dat door Stichtingsfonds Nederlandse gemeenten (SVn) revolverend kan worden uitgeleend.
    2. Alle aanvullende financierings- en beheerskosten meenemen in de Voorjaarsnota 2025 en opnemen in de jaarlijkse begroting.

    In augustus 2021 heeft de gemeenteraad besloten € 200.000 beschikbaar te stellen, waarmee tien startersleningen zijn verstrekt. In april 2024 is een nieuw budget van € 200.000 beschikbaar gesteld, waarvan momenteel nog de helft resteert. Dit biedt ruimte voor vier startersleningen van € 25.000. Gezien de ontwikkelingen in starterswoningen is dit budget niet voldoende. Er worden dit jaar nog vijf aanvragen verwacht. Daarom verzoeken wij de gemeenteraad om extra krediet beschikbaar te stellen.
    Woordvoerders eerste termijn: dhr. Bouman (VVD), dhr. Kanters (DOP), mw. de Bruin (GVB), dhr. Van Schaick (CDA).
    Punten van debat:

    • VVD is kritisch op de regeling. Is de lening de beste oplossing voor jongeren? Hoe gaan we om met pech-studenten? Studieschulden zijn hoog. VVD vraagt zich af of starters de lening kunnen afbetalen. De Starterslening kost de gemeente geld door het voorschieten van rente. Is dit een duurzame oplossing? Zorg voor transparant toekenningsbeleid, goede voorlichting, en monitoring van risico’s en voordelen. Dit moet je verantwoord en transparant aanpakken.
    • DOP pleit voor de starterslening en geeft een persoonlijk voorbeeld waarmee wordt aangetoond dat de Starterslening ook net dat duwtje in de rug kan zijn die helpend is voor starters op de woningmarkt.
    • GVB vraagt om een evaluatie en toelichting bij het vervolg van de starterslening. En vraagt om dit mee te nemen in de Woonvisie.

    Reactie wethouder Brands:

    • Gemeente Boekel gaat niet over studieschulden; SVN toetst de aanvraag. De gemeente schat het aantal gebruikers in. 
    • Een evaluatie is goed en of dit gekoppeld wordt aan de Woonvisie wordt bekeken (toezegging).

    Woordvoerders in tweede termijn: dhr. Bouman (VVD), dhr. Kanters (DOP) 


    Het voorstel gaat als bespreekstuk naar de raad van 14 november a.s.

    00:26:15 - 00:27:04 - voorzitter Hans Bos
    00:27:04 - 00:30:15 - Max Bouman V.V.D.
    00:30:15 - 00:30:22 - voorzitter Hans Bos
    00:30:23 - 00:30:25 - voorzitter Hans Bos
    00:30:25 - 00:33:08 - Matt Kanters D.O.P.
    00:33:08 - 00:33:10 - voorzitter Hans Bos
    00:33:10 - 00:34:29 - Sharon de Bruin G.V.B.
    00:34:29 - 00:34:31 - voorzitter Hans Bos
    00:34:31 - 00:34:33 - Matt Kanters D.O.P.
    00:34:33 - 00:34:35 - voorzitter Hans Bos
    00:34:35 - 00:35:12 - Matt Kanters D.O.P.
    00:35:12 - 00:35:20 - voorzitter Hans Bos
    00:35:20 - 00:35:21 - voorzitter Hans Bos
    00:35:21 - 00:35:41 - Paul van Schaick C.D.A.
    00:35:41 - 00:35:50 - voorzitter Hans Bos
    00:35:51 - 00:35:56 - voorzitter Hans Bos
    00:35:56 - 00:38:16 - Wethouder Ben Brands
    00:38:16 - 00:38:23 - voorzitter Hans Bos
    00:38:26 - 00:39:02 - Max Bouman V.V.D.
    00:39:02 - 00:39:04 - voorzitter Hans Bos
    00:39:04 - 00:39:08 - Max Bouman V.V.D.
    00:39:08 - 00:39:10 - Max Bouman V.V.D.
    00:39:10 - 00:39:13 - voorzitter Hans Bos
    00:39:13 - 00:40:26 - Matt Kanters D.O.P.
    00:40:26 - 00:40:28 - voorzitter Hans Bos
    00:40:28 - 00:40:37 - Sharon de Bruin G.V.B.
    00:40:37 - 00:40:46 - voorzitter Hans Bos
    00:40:47 - 00:48:11 - voorzitter Hans Bos
  7. 7

    Besluit

    Geadviseerd besluit
    Met dit raadsvoorstel informeren we u over de opgaven, de stand van zaken en vragen wij u:

    1. Kennis te nemen van de migratieopgaven;

    2. Kennis te nemen van het regioplan en de verplichtingen die hieruit voortvloeien.

      En in te stemmen met:

    3. Het continueren van de opvang van Oekraïense vluchtelingen en in ieder geval tot 4 maart 2026 te blijven voorzien in gemeentelijke opvang van gevluchte Oekraïners;

    4. Het met creatieve oplossingen blijven inzetten op volledige realisatie van de gemeentelijke taakstelling voor huisvesting van vergunninghouders;

    5. Het onderzoeken van de mogelijkheden voor opvang van asielzoekers binnen gemeente Boekel en verkennen op welke wijze we als gemeente minimaal onze taakstelling van 71 asielzoekers kunnen realiseren. Het onderschrijven van de beschreven uitgangspunten bij realisatie van een opvanglocatie.


    De gemeente Boekel staat voor een aantal uitdagingen als het gaat om de opvang en huisvesting van Oekraïense vluchtelingen, asielzoekers en statushouders. We zoeken naar (tijdelijke) opvang en huisvesting voor de genoemde aandachtsgroepen, waarbij samenwerking met buurgemeenten en innovatieve oplossingen worden gestimuleerd. We hebben elkaar echter nodig om aan de diverse taakstellingen te (blijven) voldoen. Het College wenst samen met u als Raad te streven naar oplossingsrichtingen, waarbij openheid en heldere communicatie belangrijk is voor het creëren van draagvlak, zowel politiek als naar onze inwoners. We zoeken naar opvang en huisvesting van de genoemde aandachtsgroepen, die ook voor de langere termijn bruikbaar en duurzaam inpasbaar zijn. De inspanningsverplichting vanuit de spreidingswet is een bevoegdheid van het College, maar gezien de impact op de gemeenschap zien we dit als een gezamenlijke inspanning, waarbij we niet kiezen voor crisisnoodopvang maar voor een duurzame opvanglocatie.


    Woordvoerders eerste termijn: dhr. Koolen (VVD), dhr. Gruijters (CDA), mw. de Bruin (GVB), dhr. Kanters (DOP).
    Punten van debat:

    • VVD is kritisch over de uitwerking van de spreidingswet. Is het raadsvoorstel nog actueel en kan het in de huidige context en status van de spreidingswet wel goed worden beoordeeld? Wat is de draagkracht van gemeente Boekel (infrastructuur, openbaar vervoer, etc.)? Zijn er degelijke woningen voor Oekraïense vluchtelingen die inburgering bevorderen? Wat is de status als Oekraïense vluchtelingen willen blijven? Kunnen we nog aan de verplichtingen voldoen? Hoe zit het met arbeidsmigratie in de context van dit voorstel? Waarom is dit niet opgenomen? Hoeveel arbeidsmigranten zijn er in Boekel? Welke beleidsvoornemens heeft het college voor arbeidsmigranten?
    • CDA: Gemeente Boekel wil blijvend bijdragen, zoals het raadsvoorstel aangeeft. Kleinschalige opvang kunnen we onderzoeken. Hoe verhoudt zich dit tot de regionale uitgangspunten? Wat is de status van de uitgangspunten? Moeten we niet spreken over een programma van eisen i.p.v. uitgangspunten? Gaan we een convenant afsluiten met COA? Duurzame opvang voor langere tijd in plaats van crisisnoodopvang. Waarom is dit niet regionaal het uitgangspunt? Asielopvang mag geen belemmering zijn voor woningbouw op woningbouwlocaties en bedrijventerreinen. Kan de opvang lokaal worden gespreid over meerdere locaties? Hoe zit het met de raads- en collegebevoegdheid in deze kwestie? Het COA kan zelfstandig naar locaties zoeken. Hoe voorkomen we dat de gemeente buiten spel wordt gezet?
    • GVB: Welke impact heeft dit voorstel in relatie tot de spreidingswet? Is er een passende oplossing voor gezinnen die zijn herplaatst van de Neerbroek? Hoe staat het met de gezinnen en de drie AMV’ers? Hoe ziet de praktische uitvoering van het voorstel eruit? Hoe wordt gecontroleerd op de duur van vakanties van de opgevangen mensen?
    • DOP: Het betrekken van de raad is belangrijk, maar het is wel belangrijk dat er helderheid bestaat over de bevoegdheidsverdeling. Wie staat er aan de lat voor wat? Instemmen met opvang van Oekraïners is aan het college.

    Portefeuillehouder van den Elsengaat uitgebreid in op de eerste termijnen en beantwoordt de vragen. Haar reactie is hier terug te luisteren.


    Woordvoerders tweede termijn: dhr. Koolen (VVD), dhr. Kanters (DOP), mw. de Bruin (GVB), dhr. Gruijters (CDA).
    Punten van debat:

    • VVD: Welke locatie overweegt het college? Wat zijn de lange termijn plannen voor de integratie van Oekraïners? Het COA is verantwoordelijk voor eerstelijns gezondheidszorg volgens het voorstel, maar de bijgevoegde flyer geeft andere informatie. En hoe zit dat met onderwijs en met de beveiliging?
    • DOP: Er wordt nogmaals aandacht gevraagd voor het duidelijkheid geven over de rol van de raad en de besluiten die de raad bevoegd is te nemen. Het is belangrijk om de regie te houden.
    • GVB: Hoe zit het met de relatie met de Woonvisie Hoe zit het met de vakantieregels? Regionale samenwerking is gewenst.
    • CDA: Onderzoek naar duurzame opvanglocaties is goed, nu de regering gemeenten in de steek laten. Realiseer commitment in de regio voor duurzame opvangplekken. Zorg ervoor dat potentiële locaties voor woningbouw en bedrijven niet worden belemmerd.
      Portefeuillehouder van den Elsen reageert op de tweede termijnen. Haar reactie is hier terug te luisteren.

    Het raadsvoorstel gaat als bespreekstuk naar de raad van 14 november a.s.

    00:40:49 - 00:48:11 - voorzitter Hans Bos
    00:48:11 - 00:48:19 - voorzitter Hans Bos
    00:48:19 - 00:52:00 - Robin Gruijters C.D.A.
    00:52:00 - 00:52:03 - voorzitter Hans Bos
    00:52:03 - 00:54:14 - Sharon de Bruin G.V.B.
    00:54:14 - 00:54:18 - voorzitter Hans Bos
    00:54:18 - 00:55:56 - Matt Kanters D.O.P.
    00:55:56 - 00:56:05 - voorzitter Hans Bos
    00:56:05 - 01:15:34 - Burgemeester Caroline van den Elsen
    01:15:34 - 01:15:52 - voorzitter Hans Bos
    01:15:52 - 01:21:56 - Ferenc Koolen V.V.D.
    01:21:56 - 01:21:59 - voorzitter Hans Bos
    01:21:59 - 01:22:01 - Ferenc Koolen V.V.D.
    01:22:01 - 01:24:00 - Matt Kanters D.O.P.
    01:24:00 - 01:24:01 - Ferenc Koolen V.V.D.
    01:24:01 - 01:24:04 - voorzitter Hans Bos
    01:24:04 - 01:24:27 - Robin Gruijters C.D.A.
    01:24:27 - 01:24:28 - voorzitter Hans Bos
    01:24:28 - 01:25:18 - Matt Kanters D.O.P.
    01:25:22 - 01:25:26 - voorzitter Hans Bos
    01:25:26 - 01:26:38 - Sharon de Bruin G.V.B.
    01:26:38 - 01:26:42 - voorzitter Hans Bos
    01:26:42 - 01:29:54 - Robin Gruijters C.D.A.
    01:29:54 - 01:30:11 - voorzitter Hans Bos
    01:30:11 - 01:30:14 - voorzitter Hans Bos
    01:30:14 - 01:39:52 - Burgemeester Caroline van den Elsen
    01:39:52 - 01:40:23 - voorzitter Hans Bos
    01:40:23 - 01:40:26 - Ferenc Koolen V.V.D.
    01:40:26 - 01:41:01 - voorzitter Hans Bos
  8. 8

    Besluit

    Er zijn geen (tijdige) verzoeken gedaan om een ingekomen stuk of memo te agenderen.

    01:40:32 - 01:41:01 - voorzitter Hans Bos
  9. 9

    De advieslijst van de gecombineerde commissievergadering van 18 september 2024 wordt vastgesteld in de commissievergadering W&W van 30 oktober 2024.

    Besluit

    Dhr. Dijcks (VVD) vraagt aandacht voor de eerder gedane toezegging bij de rondvraag naar aanleiding van een vraag van GVB.
    GVB vroeg tijdens de rondvraag naar informatie over het gepubliceerde rapport waar de relatie tussen de impact van Covid en de luchtkwaliteit wordt toegelicht en dan vooral toegespitst op de situatie voor gemeente Boekel.


    Portefeuillehouder van den Elsen geeft aan de status van de toezegging niet scherp te hebben en laat dit uitzoeken. De raad wordt hierover geinformeerd.

    01:40:43 - 01:41:01 - voorzitter Hans Bos
    01:41:01 - 01:41:27 - Frans Dijcks V.V.D.
    01:41:27 - 01:41:36 - voorzitter Hans Bos
    01:41:36 - 01:41:43 - Burgemeester Caroline van den Elsen
    01:41:43 - 01:41:47 - Frans Dijcks V.V.D.
    01:41:47 - 01:41:51 - voorzitter Hans Bos
    01:41:54 - 01:42:05 - voorzitter Hans Bos
  10. 10

    Besluit

    Vraag van Dhr. Dijcks (VVD): Stand van zaken gebiedsontwikkeling De Elzen, specifiek Elzen 10A en de afgifte van de vergunning.
    Antwoord van Wethouder Brands: Er is overleg geweest met het bedrijf en er is duidelijkheid verschaft over de vereisten. Binnenkort volgt een gesprek met de buurt. Het college is goed geïnformeerd en houdt toezicht. De vergunning is nog niet volledig rond; de aanvraag is nog niet ontvangen en dus niet geëffectueerd. Zonder aanvraag kan niet worden gestart. Handhaving van de vergunning volgt pas bij ingebruikname.
    **
    Vervolgvragen van Dhr. Kanters (DOP):** Stand van zaken Elzen 6A, wanneer verwacht het college een ontvankelijke aanvraag te ontvangen?
    **
    Antwoord van Wethouder Brands:** Er zijn twee partijen nodig voor de aanvraag. Er ligt nog geen aanvraag die wij in behandeling kunnen nemen. De vergunning kan worden aangevuld door de aanvrager. Dit is momenteel de stand van zaken.

    01:41:54 - 01:42:05 - voorzitter Hans Bos
    01:42:05 - 01:42:06 - voorzitter Hans Bos
    01:42:06 - 01:43:01 - Frans Dijcks V.V.D.
    01:43:01 - 01:43:03 - voorzitter Hans Bos
    01:43:05 - 01:43:07 - voorzitter Hans Bos
    01:43:07 - 01:44:58 - Wethouder Ben Brands
    01:44:58 - 01:45:05 - Frans Dijcks V.V.D.
    01:45:05 - 01:45:08 - voorzitter Hans Bos
    01:45:08 - 01:45:43 - Wethouder Ben Brands
    01:45:43 - 01:45:45 - Frans Dijcks V.V.D.
    01:45:45 - 01:45:52 - voorzitter Hans Bos
    01:45:52 - 01:47:11 - Matt Kanters D.O.P.
    01:47:11 - 01:47:13 - voorzitter Hans Bos
    01:47:13 - 01:47:17 - voorzitter Hans Bos
    01:47:17 - 01:47:21 - Wethouder Ben Brands
    01:47:21 - 01:47:27 - Matt Kanters D.O.P.
    01:47:27 - 01:47:47 - Wethouder Ben Brands
    01:47:47 - 01:47:50 - Matt Kanters D.O.P.
    01:47:50 - 01:48:43 - Wethouder Ben Brands
    01:48:45 - 01:48:46 - voorzitter Hans Bos
    01:48:46 - 01:49:28 - Matt Kanters D.O.P.
    01:49:28 - 01:50:04 - voorzitter Hans Bos
  11. 11

    01:49:56 - 01:50:04 - voorzitter Hans Bos